Lovely London <3

I torsdags kväll bar det iväg för ett par dagars shopping i London.
Jag reste med min systerdotter Johanna :)

Vi kom fram ganska sent på kvällen, klockan var nog över nio innan vi tagit oss från Gatwick in till city. Där handlade vi på "vår" närbutik, det blev lite vatten, snacks, godis och lite vin till mig!

Som ni säkert vet är ju jag ett riktigt Londonfreak och för att kunna resa så ofta man vill och kunna shoppa så mycket man vill drar jag ner på boendekostnaderna...

Det innebär att jag bott på många halv- och helsunkiga B&B i Victoria/Pimlico :)

Den här gången blev det ett rum á la båthytt!




Den här lilla "båthytten" hade i alla fall ett fräscht litet, litet badrum!

I fredags var det upp tidigt, klockan sju, för att komma iväg innan alla andra turister hittat ut i affärerna! Frukosten var den bästa av alla frukostar jag ätit på sunkiga Londonställen :) Det fanns ju frukt och muffins förutom toast, flingor och marmelad!


Sen blev det shopping



Efter ett par timmar på hotellet med fika och modevisningar så blev det stan igen. Nu mot Trafalgar square och skoaffären där jag köper mina arbetsklackskor för 5 pund paret! Mina klackskor är välkända på jobbet (det finns ett litet skoförråd i mitt rum) där det alltid hörs när jag kommer och eleverna hos mig kan låna dem när brandlarmet går!

Sen en sväng till Covent garden, Neal street och till Leicester square där vi jagade biljetter till We will rock you och vi hittade biljetter inom vår budget! Sen vidare mot Regent street, vätske-och snackspaus på café, mer affärer innan vi flydde regnet för middag på Spagetti house!

Sen var det dax att bege sig till teatern.
Föreställningen var kanon kan jag säga! Väl värd att se!
Johanna och jag hade lite funderingar över den svenska uppsättningen, vem i Sverige skulle kunna passa som Killer Queen???? Vi kom överens om att Sarah Dawn Finer skulle vara den enda!
I morse fick jag ett meddelande från Johanna som sa att det är Tina Lejonborg som spelar den rollen... Ja, inte vet jag men det kanske är bra :S



Lördagen följde ungefär samma mönster, shopping, fika vid Picadilly (Johanna sparkade fjädrarna av en duva, det var inte meningen....), ett besök på National Gallery, publunch med fish and chips, marknadsbesök i Covent Garden och sen utmattade ut till flygplatsen vid halv sextiden....

Efter ompackning på flygplatsen klarade vi oss utan övervikt också ;)

Hemma igen vid halv tolv, trötta men mycket nöjda med resan.








<3


Kommentarer
Postat av: Johanna

Tack för en jätte bra och rolig resa till Lon... jag menar stockholm :) <3

2010-10-03 @ 20:54:17
Postat av: Malin

Tack själv! Lon...jag menar Stockholm is the best!!

2010-10-03 @ 21:06:44
Postat av: sis

Märktes att ni haft det bra! Snart är det mint ur, men inte så mycket shopping för min del, nej denna gång blir det mer kultur :)

2010-10-04 @ 14:33:10
Postat av: Malin Thunström

MER kultur, ni förstår jag ingenting, vi var ju både på musikal OCH museeum! ;)

2010-10-04 @ 17:18:46
Postat av: Karin

Tina Lejonborg var riktigt bra!!men det är klart London är London, och jag blir riktigt avundsjuk på allt erat shopping!!!

2010-10-04 @ 20:51:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0