Våra grannar i söder

Såg just på TV4- nyheterna. Journalisten Lena Sundström
har blivit nominerad till Stora Journalistpriset för sin dokumentär "Dom kallas rasister" vilket är roligt tycker jag eftersom jag blev imponerad av henne och dokumentären. Nu har hon varit i Danmark (igen, hon har tidigare skrivit om situationen kring invandringspolitiken i Danmark) och idag visade de en del av hennes reportage.
 Nu har Danska regeringen stämplat 29 områden som ghetton.
Kriterierna för ghetton i Danmark är 1. stor andel invandrare 2. Hög andel arbetslöshet 3. Andel dömda för något brott
Ser fram mot att se fortsättningen på denna reportageserie.

Jag kan inte låta bli att tänka på vart vi i Sverige befinner oss inom överskådlig framtid om SD får större inflytande eftersom Åkesson alldeles uppenbart är imponerad av de "hårda tagen" i Danmark.


http://www.nyhetskanalen.se/1.1888004/2010/11/02/29_omraden_pekas_ut_som_ghetton


Nu till något trevligare!
Vi invigde vårt nygamla TV-rum i källaren idag. Vi har i och för sig inte flyttat ner tv:n än men vi satt där nere och drack glögg i alla fall!









Som jag brukar säga när folk frågar om/när vi ska flytta; vi sitter inte i sjön direkt!


Kommentarer
Postat av: sis

Vad mysigt ni ser ut att hadet och nej, jag ser iaf ingen sjö som ni kan sitta i:)

Kramisar

2010-11-02 @ 22:06:07
Postat av: Camilla

Mysigt! Det blev ju verkligen superfint! Kram!

2010-11-03 @ 23:22:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0