Klasslärare igen!

Jaha ja, nu blir jag riktig fröken igen. För ett tag i alla fall.
Jag har, genom åren som lärare, med ojämna mellanrum haft klass. Det har varit när ordinarie klasslärare blivit långtidssjukskrivna eller varit föräldralediga. Denna gång beror det på det förstnämnda, typ.

Jag brukar sakna klasslärarskapet mest på grund av att få undervisa i ett helhetsperspektiv, ämnesövergripande. Nu ska jag dela klass med en ma/no-kollega, hon undervisar två dagar och jag tre dagar. Det innebär att  eleverna kommer att få ma/no-dagar respektive so/språk-dagar.
Det kommer att bli superkul!
 Dessutom har jag delat klass med denna kära kollega tidigare.
Just nu sitter jag och spånar bilduppgifter... :)

Jag har en känsla av att mycket på bloggen kommer att handla om detta fram till jul!

Men dina studier då kanske ni tänker?
Jag kommer att undervisa 60%, vara D-mentor 20% och läsa 20% fram till jul. Det går nog bra att göra så fram en kort period i alla fall!

Och jag brukar ju påstå att jag presterar bäst under lite tidspress!
:D
 Det är väl upp till bevis nu då ;)


Kommentarer
Postat av: Linda

Linda gillar!

2010-11-11 @ 20:36:37
Postat av: Sara

Välkommen i gänget ; ) Jag är också klasslärare numera. Det är ju en betydligt större arbetsbörda,men man får ju en helt annan kontakt med eleverna än när man bara träffar dem ett par tillfällen i veckan. Det blir nog kanonbra för dig!

Kram

2010-11-11 @ 20:46:29
Postat av: Karin

du kommer att klara det galant och även L

2010-11-12 @ 18:56:56
Postat av: Malin

Ja det är en större arbetsbörda på en del sätt. Det är också mycket som på hänger ihop på ett sätt som är väldigt tillfredsställande som man inte har när man bara undervisar i SVA. Sen är jag ju inte van vid mängden undervisning efter ett par månaders studerande... Det blir kanon och både jag och Linda, min kollega, kommer att klara detta galant!

2010-11-12 @ 21:31:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0