Fars dag

Idag är det Fars dag. Jag kan inte minnas att vi firat varken Fars dag eller Mors dag annat än med pliktskyldiga raktvålar och prydnadsänglar. Men nu för tiden när vår far inte längre är i livet blir dagen plågsamt närvarande. Jag visste att jag inte skulle ha möjlighet att komma till minneslunden idag så jag var uppe och tände ett ljus igår. Och tankarna finns ju vart man än är.

Annars har helgen bjudit på innebandy, kalas och medvetenhet om livets förgänglighet.

Stefan och jag säger ofta  (oftare och oftare ska tilläggas) att vi ska ta tillvara på livet. Att unna oss och njuta av livets goda, ta små semestertrippar, leva i nuet och inte planera allt för mycket och för långt i förväg för vi vet aldrig vad livet bär med sig.
I helgen blev vi återigen påminda om att rätt vad det är så händer något som får en att nästan tappa fotfästet. Denna gång gick det så bra som det kunde, tack och lov!
Vi tänker på våra värdefulla vänner som efter omständigheterna mår hyfsat!



Kommentarer
Postat av: Karin

....ja man får sig verkligen en tankeställare och blir påmind återigen om att ta vara på här och nu.

2010-11-14 @ 22:15:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0