En låååång helg

Ja nu går denna helg mot sitt slut. Tack och lov :)
Jag har ju varit ensam hemma och det är inte något jag gillar...
Nu sitter min älskling i bilen hem från Oskarshamn. Han har varit på Gotland sen i torsdags. Han har kört Gotland Grand National. Det har han gjort tre år på raken nu men i år har jag inte varit med honom :(
Men nu är han i alla fall på väg hem!

Vad har jag gjort då?
Jag har försökt läsa en del för att ligga lite före. Jag har tittat mycket på tv och jag har hittat Bubble shooter på nätet... Det är helt galet hur beroende jag kan bli av iq-befriade spel som går ut på att skjuta bort bollar i samma färg! För nån vecka sen snöade jag in på scramble som finns på Facebook, det är ju i alla fall ett spel där jag tränar mitt engelska ordförråd så det är liiite ursäktat! Men Bubble Shooter......
Ska försöka avgifta mig från det, jag lovar!

I fredags kväll var jag hos min mamma, där var också min syster och hennes underbara flickor Josefin och Johanna. Vi åt en god middag med en superduper god efterrätt.



Man varvar hackade mandelskorpor, vispad grädde med lemoncurd och till sist ringlar man limoncello över det hela, låt den gärna stå en liten stund innan servering. Mamma hade dock hällt på lite för mycket limoncello....
Är det förresten någon som har ett drinkförslag med limoncello i???

Mamma hade också rensat ut lite böcker som syster och jag botaniserade bland. Jag tog tre, undrar bara när jag ska hinna läsa annat än studielitteratur?



Kanske kan jag läsa lite på jullovet om jag arbetar undan duktigt innan dess.

På lördagen var jag i Oxelösund och tittade när Onyx damlag vann stort över Gnesta. Min systerdotter Johanna spelar och hon gjorde mål :) Det var roligt!



Sen åkte vi till kyrkogården som många andra. Det var fullständigt fullt på parkeringen. Under första året efter att pappa dött åkte jag till minneslunden varje lördag. Det föll sig naturligt att åka dit efter att jag varit i stallet, det var ofta fortfarande ljust då och liksom på vägen hem. Då blev jag lika förvånad varje lördag eftermiddag över att det nästan aldrig var några bilar där.
Igår blev jag lika förvånad över att det var så otroligt många bilar där!
Där ser man hur det kan vara.

Idag har jag läst lite, det tar tid att läsa på engelska tycker jag. Men lite fick jag gjort i alla fall!
Nu ser jag fram mot en ny arbetsvecka med D-mentorsuppdrag och annat kul jobb!
Jag upptäckte dessutom att jag har lönesamtal imorgon...

Jag har upptäckt fler fördelar med min platta frisyr. Jag behöver inte blöta håret varje nmorgon och jag kan ha mössa utan att förstöra frisyren!
Här är min nya mössfavorit!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0